همسرم از طرف شرکت برای شش روز عازم ماموریت کاری شد و من هم به عنوان همراه باهاش هم سفر شدم، مقصد جزیره کیش بود که بزرگترین مقصد تفریحی در ایرانه.

توی قسمت قبلی توضیح دادم که بعد از رسیدن به هتل رفتیم چند تا پاساژ رو گشتیم. اما برای شب از طرف شرکت دعوت شدیم به صرف شام و اینجوری بود که رستورانگردی و تست غذا شروع شد...

رستوران ها و غذاخوری های کیش به سه دسته تقسیم میشن: غذاخوری های عادی که خیلی ساده هستن و معمولا شلوغ رنج قیمتی مناسبی دارن اما خبری از غذای محلی نیست بیشترشون فود کورت و ساندویچی بودن.

دسته دوم غذاخوری های خیلی لاکچری با منوهای خاص که هر نوع غذایی بگید (خرچنگ و میگو تا استیک و هشتپا) داشتن شبیه به کافه و کافی شاپ هستن و سوم رستوران هایی که در حین غذا موسیقی زنده براتون اجرا میکنن که رنج قیمتیشون ۱۳۰ تا ۱۷۰ هزارتومنه که حداقل ۶۰ هزارتومن اش برای اجرای زنده موسیقیه.

شب اول - رستوران میرمهنا و موسیقی زنده:

رستوران میرمهنا یکی از بهترین رستوران های کیش هست که در حین صرف شام موسیقیه زنده اجرا میکنه. فضای نسبتا بسته با سقف کوتاه داره اما به نسبت به باقی رستوران های دیگه میز اردور بهتری داره تمیز تره اما سن موسیقی جمع و جورتری داره. این رستوران توی بخش شرقی کیش قرار گرفته و به ساحل و پیست دوچرخه سواری خیلی نزدیکه با خیابان اصلی فاصله داره و محیط اش دنج تر از باقی رستوران هایی بود که ما غذا خوردیم.

شب دوم - فودکورت مرجان:

این فودکورت تقریبا چسبیده به پاساژ مرجان کیش هستش اگه دنبال آرامش و این چیزا هستید اصلا سمتش نرید همونطوری که میدونید کلا فودکورت ها فضای آرومی ندارن خیلی شلوغ با همهمه وحشتناک غذای به نسبت ارزون طعم خوب کیفیت قابل قبول هم غذای فست فودی داشت هم غذای برنجی که ما غذای فست فودی خوردیم یادتون باشه اینجا میز خیلی بزرگ نداره و نمیتونید میز ها رو کنار هم بچسبونید پس اگه دسته جمعی برید که بعید میدونم اینطوری برید کیش ممکنه یکم سختتون بشه که کنار هم نیستید، اگه دلتون توی کیش قلیون خواست و اهل تفریحات زیان آور هستید میتونید به همین فودکورت برید وارد فودکورت کخ شدید انتهای سالن یه درب هست که به کافی شاپی منتهی میشه که برای شما قلیون هم سرو میکنه. چون نرفتیم قیمت ها رو نمیدونم که بگم.

شب سوم - ساندویچی شاورما و صرف شام فضای باز:

شاورما یه ساندویچی بود نزدیک به واساژ زیتون و هاپر کیش اصلا فضا برای نشیتن پاخل نداشت صاحب اش یه مرد ۵۰ یا ۶۰ ساله است که خیلی هم اهل دل بود. پوست سبزه و موهای کم پشت قد متوسط عینکی که خیلی خیلی علاقمند بود با مشتری هاش ارتباط برقرار کنه و باهاشون حرف بزنه دست و پا شکسته عربی بلد بود و انگلیسی هم میتونست صحبت کنه حداقل در حدی که کارش راه بیوفته. میز و صندلی ها توی فضای پیاده رو زیر نور تیرک های چراغدار پهن شده بودن اما حاصل جمع شب، بوی غذا، چراغ های زرد گازی، رطوبت کیش و حشرات جایی نیست بطونید با خیال راحت به ساندویچتون گاز بزنید. جیرجیرک، ملخ، مگس و شب پره مثل هلیکوپتر دور چراغ ها میگشتن و گاهی روی میز و صندلی ها هم استراحت میکردن که خوب قاعدتا منظره خوب و راحتی برای شام خوردن نیست مخصوصا اگه فوبیا حشرات داشته باشید :(

البته هرچقدر که تاریک تر میشد اوضاع بدتر میشد ما زمانی غذا سفارش دادیم که انتهای غروب بود و هوا هنوز روشن بود اما وقتی غچشروع کردیم به غذا خوردن سر و کله حشرات پیدا شد و توی آخرین لقمه های ساندویچ دیگه نمی تونستیم نادیده بگیریمشون.

ما اونجا دنر گوشت خوردیم که خوب بود اما توی منو چیزی که نظرمون رو جلب کرد نوشیدنی بود به نام «هورا» رفتیم پرسیدیم که این چیه و صاحب فست فود شروع کرد با آب و تاب راجب مواد اولیه اختراعش صحبت کردن تا برسه به محصول نهایی یعنی هورا، سرتون رو درد نیارم آخر فهمیدیم ایشون یه آب انگور تهیه کردن بدون الکل با همون طعم شراب که خوب در نوع خودش هم جالب بود هم عجیب، چون اگه شراب بدون الکل بود که قیمت اش سر به آسمون میذاشت، مجوز گرفتن این نوشیدنی هک داستانی بود برای خودش اما متاسفانه اون شبی که رفتیم این نوشیدنی عزیز تمام شده بود. با صاحب ساندویچی قرار گذاشتیم شب های بعد بهش سر بزنیم، یه کم تست کنیم و اگه خوب بود سفارش بدیم که هیچ وقت این اتفاق نیافتاد چون برنامه ما دیگه جور نشد.

شب چهارم - رستوران شاندیز صفدری و موسیقی زنده:

این رستوران اون سر جزیره است و برای رفت و آمپ اگه جا رزرو کنید ترنسفر رایگان داره، یه مینی بوس میاد دنبالتون موقع پیاده شدن به تعداد برگه میده و بعد از صرف شام آماده است تا شما رو به هتل برسونه، اما اگه بخواهید خودتون برید برای رسیدن به این رستوران باید ۲۵ تا ۳۰ هزارتومن کرایه تاکسی بدید، چون این رستوران در غربی ترین نقطه جزیره است در جایی به نام کلبه هور. از اونجایی که برنامه تفریحی و گشت و گذار ما خیلی فشرده بود مجبور شدیم از تاکسی استفاده کنیم.

ما اینجا رو هم مهمان محل کار همسرم بودیم، قیمت های غذا تقریبا مثل میرمهنا بود اما میز اردور خیلی پیش و پا افتاده ای داشت متاسفانه محیط خییییییلی بزرگ و بسیار شلوغی داشت حداقل برای نزدیک به ۳۰۰ یا ۴۰۰ نفر میز و صندلی داشت، اما خوب خبری از فضای اختصاصی نبود اکثر میز و صندلی ها بصورت خطی رو به صحنه اجرای موسیقی کنار هم چیده شده بود اما خوب سن بسیار بزرگی داشت با کلی آلات موسیقی مختلف.

کیفیت غذا ها خوب و قابل قبول بود من چلو ماهیچه سفارش دادم و همسرم هم چلو گردن، اما بعد از سفارش متوجه شدیم بهترین غذا اش شیشلیک بودهاما خوب ما ریسک نکردیم سفارش.

یه چیز مهم که باید میگفتم این بود که شاندیز صفدری سقف خیلی بلند داشت و متاسفانه سیستم تهویه قدرت اش برای جمعیت با اون عظمت خیلی پاسخگو نبود و اکثرا بعد از صرف شام میرفتن توی محوطه تا با هوای باز و باد سنگینی که از سمت دریا به ساحل میکوبید خودشون رو خنک کنند.

آخرین نکته اینکه این رستوران برای شما در محیطی جدا گانه قلیون هم سرو میکرد که موب ما علاقه ای به قلیون کشیدن نداشتیم و استفاده هم نکردیم.

شب پنجم - رستوران رویال استار:

و بالاخره شب آخر و به یادموندنی ترین غذایی که توی کیش خوردیم...

هر لایکی که روی پست های من و همسرم میذارید یه حس خوب و مشوقه برای اینکه بهتر و بیشتر براتون بنویسیم پس هم دیدگاهتون رو برامون بنویسید و هم مطالبمون رو لایک کنید