من و همسرم به یه سفر کاری رفتیم البته همسرم به سفر کاری دعوت شده بود و من هم به عنوان همراه باهاش بودم، مقصد کیش بود، یه جزیره در خلیج فارس که امروزه تبدیل شده به یه مرکز توریستی تفریحی برای خود ایرانی ها.

بلیط هواپیما رو شرکت تهیه کرد، از یه شرکت هواپیمایی که خیلی نو پا بود و سال 96 کارش رو شروع کرده بود، شرکت هواپیمایی وارش. که فکر میکنم برای مازندرانه. هتل رو هم شرکت هماهنگ کرده بود، هتل شایان یه هتل به اصطلاح 5 ستاره که بعدا راجب اش مفصل صحبت میکنیم.

قرار بود 5 شب و شش روز در این هتل اقامت داشته باشیم.

ساعت 16:40 دقیقه ساعت پرواز بود و باید یک ساعت قبل چمدان ها رو تحویل باربری فرودگاه مهرآباد سالن 2 میدادیم، حداکثر وزن بار مجاز 20 کیلو بود به علاوه 5 کیلو بار همراه که میتونستید با خودتون داخل هواپیما ببرید که ما با خودمون دوتا کوله پشتی سبک که دوربین ها و لپتاپامون رو توش گذاشته بودیم داخل هواپیما بردیم، گیت های امنیتی چه در کیش و چه در تهران توسط سپاه پاسداران کنترل میشد و با افتخار لباس های نظامی پوشیده بودن، با اینکه دقت این عزیزان در بررسی وسایل همراه قابل تحسین بود اما پوشش نظامی باعث میشد یکم حس ترس به آدم دست بده. اما خوب شاید این هم یه شگرد شناسایی مخاطرات باشه.

راس ساعت مقرر سوار هواپیما شدیم اما همونطور که اکثرمون میدونیم ناوگان هوایی ایران جز داغون ترین و بدرد نخور ترین خطوط هوایی دنیاست با هواپیماهای خیلی قدیمی که این شرکت هواپیمایی هرچی هواپیمای بیکار و درحال از رده خارج شدن بود رو جمع کرده بود و شرکت هواپیمایی زده بود.

هواپیما یه بوئینگ 737 ساخت هزار و نهصد و خورده ای میلادی که عمر مفیدش رو دو یا سه بار رد کرده بود.

اینقدر کثیف بود که میتونستی جای استفراغ مسافرای قبلی رو پشت میز پذیرایی ببینی در پایین عکس هواپیما رو گذاشتم البته از بیرون

هواپیمای پیر با تمام وجود مایه گذاشت و لطف کرد از زمین بلند شد، بعد از بلند شدن یه نفس راحت کشیدیم چون عموما صوانح هوایی زمان بلند شدن و نشستن هواپیما رخ میده.

پرواز یک ساعت و نیم طول کشید و فرود خیلی آرومی توی فرودگاه کیش داشت، با باز شدن در هواپیما هوای شرجی و مرطوب کیش توی صورتتون میزنه.

بعد از گرفتن چمدان و خروج از سالن ترانزیت مینی بوس های ترانسفر تمام هتل های چند ستاره روبروی در خروجی منتظر مسافرین هستند. البته که تاکسی های سفید رنگ دربستی هم به وفور دیده میشن.

بعد از رطوبت دومین چیزی که نظرتون رو جلب میکنه ماشین های رنگارنگ بلاد کفره که همه جای کیش خودنمایی میکنن. توی کیش دلتون برای پراید و سمند و کلا خودروهای ساخت داخل تنگ میشه :)))

با رسیدن به هتل و کاغذبازی های پذیرش، اتاق ها رو تحویل گرفتیم و همه رفتیم برای استقرار، کارکنان زحمتکش هتل زحمت حمل و نقل چمدون ها رو میکشند. البته که خوبه بهشون انعام بدید چون بخشی از درآمد این دوستان از انعام هاییه که مسافرین بهشون میدن.

ما وسایلمون رو توی اتاق پهن کردیم و لباس ها رو توی کمد دیواری های اتاق بزرگ ۲ نفره مرتب کردیم و آماده شدیم تا یکم کیش گردیمون رو شروع کنیم.

این مطلب ادامه دارد....

هر لایکی که روی پست های من و همسرم میذارید یه حس خوب و مشوقه برای اینکه بهتر و بیشتر براتون بنویسیم پس هم دیدگاهتون رو برامون بنویسید و هم مطالبمون رو لایک کنید